2004. jan 02.

írta: korbelygyorgy

Én eddig azt hittem magamról, még hogyha más ezt nem is hiszi el rólam, hogy én is keresztény értelmiségi vagyok, merthogy spirituálisan elfogadom a kereszténység tanításait, rendszeres Bibliaolvasó vagyok, továbbá magamra nézve kötelezőnek tartom a tízparancsolatot, hál Istennek az utóbbi közel egy évtizedben a paráználkodásra vonatkozó passzus sem okoz problémát :-) Igaz, a kereszténység újabb irányzataival szimpatizálok, azokkal, akik kiszakadnak a megcsontosodott struktúrákból és időről időre újraolvassák és újraértelmezik az Írást. Ennek megfelelően nem járok gyülekezetekbe és főleg nem lépek be olyan politikai szervezetekbe, amelyek a kereszténységet napi politikai céloknak rendelik alá, mondjuk arra, hogy a Vezér kultuszát erősítsék.

Itt van ez a Keresztény Értelmiségiek Szövetsége (KÉSZ), amelynek nincs jobb dolga, mint hogy a modern könyvégetés szószólója legyen. Pontosabban a gyulai és a békési szervezetekről van szó, akik a megyei lap beszámolója szerint a Tilos betiltását követelik a jól ismert affér miatt. Természetesen a részeg barom, akitől a rádió vezetése és stábja elhatárolódott súlyos kijelentést tett, de könyörgöm: a Mein Kampf vagy más uszító könyvek megjelenése miatt minden nyomdát le kell rombolni? Nem akarok most azzal jönni, hogy a Magyar Rádió és a Magyar Televízió jár az élen a gyűlöletbeszédben, mert ezt az érvet már minden jóravaló publicista leírta. Inkább azzal jövök: te kereszténynek és értelmiségnek látszó IQ-bajnok, ott Békésen és Gyulán: ugyan hallgattál-e valaha is Tilos Rádiót, amit csak a fővárosban lehet fogni, jó, ha néhány ezren hallgatják. Ha csak nem online hallgattad a számítógépeden, de ha rendszeresen neteznél, valószínűleg a világra is nyitottabb lennél.

Úgy látom én, hogy inkább Tilos által képviselt szabadság, nyitottság, kulturális sokszínűség fáj ezeknek az uraknak, hölgyeknek, legalább annyira,- hogy stílusos legyek -, mint az ördögnek a tömjén.

Szólj hozzá