2004. jan 22.

írta: korbelygyorgy

 Azért csak durran még a Ha én rózsa volnék, nem hittem volna... Szóval Magyar Kultúra Napja, protokoll meg minden, azt figyeltem, hogy lépjek le a Bródy one-man-show-ról, de mivel a díjazottakkal interjút akartam még csinálni, maradtam. Először csak a jól ismert, unásig játszott dolgok - Filléres emlékeim, Mama kérlek, Micimackó -, amik engem soha nem érintettek meg, merthogy más generáció, más kultúrkör, meg aztán emlékszem én még, hogy a hetvenes-nyolcvanas években Tini, mint zenészszakszervezeti bizalmi hogy tett keresztbe az akkori feltörekvőknek, különösen Feróéknak. Aztán néhány olyan dal, amit nem nagyon ismerek, például a Kockázatok és mellékhatások, illetve egy másik, aminek valami olyasmi a refrénje, hogy "bármit mondanak, vállald önmagad, még hogyha szembe fúj is a szél", gondolom, a fórumon valaki kijavít, amik kezdtek bejönni, aztán pedig a Ha én rózsa volnék... Nem akarok én itt kritikust vagy mit játszani, főleg hülyeségeket írni, de tényleg betöltötte a termet a szellem, egy réges-régen érzett déja vu, különösen természetesen a zászlós résznél... :-)  Szóval még mindig aktuális, és ez baj...

Egyébként korrekt kis ünnepség volt, a szükségesnél egy perccel sem volt több protokoll, még a fogadásra is kaptam meghívót, persze nem mentem el, mert az interjúkat, amiket meg akartam csinálni, sikerült még lent elkészítenem. A nyertesek szintén korrekt választást tükröznek: a képen látható Antali Zoltán táncpedagógus, az a férfi, akiről Gyarmaty Lívia filmet forgatott Táncrend címmel, a mozi bejárt sok fesztivált, sőt díjakat is hozott haza. Antali Zoltán elismert tánctanár, bár az orosházi intézményrendszerben nem foglalkoztatják, magántanulói itt is vannak, így elsősorban a környező településeken ismerik, Mezőkovácsházán például városi szintű kitüntetést kapott. Kitüntették még Abonyi Lajos tanárt, a német önkormányzat elnökét, illetve Kovács Lajos pedagógust, akit én - szégyen, nem szégyen - nem ismerek. És akik szintén megérdemlik, az orosházi könyvtárosok. No nem azért, mert olvassák a blogot és népszerűsítik is tudomásommal, hanem azért, mert tényleg kitűnő szakmai munkát végeznek, ezt én is tanúsíthatom, továbbá úttörő szerepük van a helyi informatikai kultúra terjesztésében ingyenes vagy nagyon kedvezményes díjú tanfolyamok, internetezési lehetőségek biztosításával.

Szólj hozzá