2004. aug 24.

írta: korbelygyorgy

Eljátszottam ma este a gondolattal. ha választanom kéne - azaz szoci küldött lennék -, vajon én kit választanék holnap a rendkívüli kongresszuson? Mondjuk a gondolatkísérlet eleve rossz, mert számomra mindkét jelölt katasztrófa, és ez nem azért van, mert nem vagyok az a tipikus MSZP-szavazó, sőt még szimpatizáns sem. Ahogy ma egy barátom fogalmazott a telefonban: egy osztogató és egy fosztogató - mindez természetesen erős túlzás, leegyszerűsített képlet, mindenesetre megpróbáltam a szokásos, jó régen alkalmazott "a legkisebb rossz elve" alapján megnézni Németh Péter interjúit a Magyar ATV-n. Kiss Péter szokás szerint szociszürke, de ez a Gyurcsány... hmmm... Tudom én, hogy fiatal baloldali barátaim benne látják Tony Blairt, sőt a párt belső közvéleményének jelentős része is - főleg vidéken -, azonban jobban megfigyelve a fickót az az érzésem támadt, hogy egy nagy-nagy lufi szívja magát levegővel, egyre nagyobbra, de valójában a levegőn kívül mást nem találunk benne. Minden második válasza közhelyes volt, már-már demagóg, sőt - és most lehet bunkózni, köpködni, jobbosozni - bizony-bizony paranoid jeleket is felfedeztem a nyilatkozatban (bár ez Veér András asztala), pedig az alákérdezéssel nem volt baj, de most hagyjuk a Népszava főszerkesztőjét, akit 10-12 éve, a Magyar Hírlap első embereként igen nagyra tartottam. Úgy viselkedett (mármint Gyurcsány), mint aki pártelnöki választásra készül, nem pedig miniszterelnökire, olyan konfrontatív volt, olyan fölényes, hogy az már-már félelmetesnek hatott.

Szóval elég súlyos döntés előtt állnak a szoci küldöttek, reméljük, sikerül kiválasztaniuk a kisebbik rosszat. Mellesleg jót mulatnék, ha valaki felvetné: arról miért nem mi döntünk, hogy Megyó menjen vagy maradjon? Nem kizárt, hogy ebben a szavazásban is érdekes végeredmény születne. Az elmúlt napok eseményeit figyelve, különös tekintettel az egész akció színvonaltalanságára, illetve az utóhatásokat ismerve lehet, hogy jobban járna mindenki, hogy az egybesereglett szoci küldöttek egy harmadikra voksolnának, arra, aki miatt összegyűltek.
Szólj hozzá