2004. sze 27.

írta: korbelygyorgy

Akkor legyen ez a mai nap az alternatív programok napja A HWSW friss beszámolója szerint az OpenOffice.org belehúz a népszerűsítésbe, nem titkolva el az ingyenes programcsomag hiányosságait sem. Természetesen én is OpenOffice-használó vagyok, még a StarOffice-os időkből, tehát több mint 5-6 éve. Hozzátartozik, hogy nem vagyok különösebb irodaprogram-felhasználó, egy kis szövegszerkesztés, néha táblázatkezelés, viszont a bejövő Word-fájlok tömkelegét csak ezzel látom (MS Office nincs egyik gépen sem). Régebben mondta/írta egy általam tisztelt guru: még ha kompromisszumok árán is, de arra kell törekedni, hogy minél kevesebb MS-terméket használjunk. Ennek több oka is van, mindenek előtt biztonsági, de ott vannak az etikai (erőszakos marketing, piaci erőfölénnyel való visszaélés, árukapcsolás stb.) okok is. Volt idő, amikor még az oprendszert is leváltottam volna Linuxra, használtam is a Red Hat 7-est néhány hónapig, de rájöttem: ez kizárólag profiknak való, felhasználói gépen, viszonylag kevés tanulási idővel rendelkezve bőven elegendő a Windows, abból is a 2000 vagy az XP, ezek már viszonylag stabilak és talán-talán biztonságosak is.

OpenOffice.org: marketingtervvel a nagyobb felhasználói táborért


Az elmúlt héten Berlinben megrendezett éves OpenOffice.org konferencián bemutatták a nyílt forráskódú irodai programcsomag stratégiai marketingtervének első nyilvános változatát. A mostani közzététel elsődleges célja, hogy beindítsa az OpenOffice-közösségen belül a vitát, tanácskozást a témáról, amelynek eredményei még bekerülnek az év végéig összeálló marketingstratégiába. A nyílt forráskódú projektektől merőben szokatlan lépés nem volt előzmények nélküli, ám a terv korábbi változataihoz csupán az OpenOffice marketingprojektjének tagjai férhettek hozzá.  

Szólj hozzá