2004. okt 25.

írta: korbelygyorgy

Nem elég, hogy a közvélemény-kutatások szerint a magyar nép egy része beleszeretett Gyurcsány Ferencbe és Hiller Istvánba (azaz nő a szocik tetszési indexe), a Fidesztől kaptak egy nagyon jól tematizálható kampányadut is: a ma délután parlamenti ülésen nemmel szavaztak a sorkatonaság végleges eltörlésére. Értem én a logikájukat, hogyne érteném, nem ők találták ki az egészet, dehát a fődemagógoknak tudniuk kell, hogy az ellenfél is leegyszerűsít mindent: ezzel a fiatalok szívébe nem annyira lopták bele magukat, nem beszélve a  szülők és nagyszülők korosztályáról. Vagy a fiatal konzervatív uracsok inkább szívnának fél évet, hogy menetfelszerelésben liheghessék: Vik-tor, Vik-tor... Esetleg úgy gondolják, ők megússzák, akad úgyis egy doki a családban, kortársaik meg hadd szívjanak? Vagy lehet, hogy nem is őket akarják meggyőzni, hanem a sok kretént, akik azt mondják: én leszolgáltam bazzeg a két/másfél évemet, szolgájjja le más is...

Hát nem tudom. Én leszolgáltam (vagy mit csináltam) bazzeg a másfél évemet a határőrségnél (csak emlékeztetnék: ez a szervezet 1956-ban is Kádár mellett állt, s ez a hagyomány 1984-ben és élénken élt, igaz, Bakondi elvtárs, későbbi Fidesz-közeli katasztrófafőnök úr?), de egy percig sem gondoltam, hogy ezért másnak is el kell tűrnie azt a sok megalázást, hülyeséget.  Igaz, mondhatnák, egy 18 éves fiú apjaként könnyen beszélek így, de ebben a meggyőződésemben a szülői szempont nem befolyásol, mert másnek sem kívánom, s tegyük a szívünkre a kezünket: vagyunk mi már annyira dörzsöltek, hogy megússzuk azt a fél évet. A történet azonban nem erről szól, hanem a következetességről, ha szabad nagy szavakat használni, akkor demokráciáról: miféle elnyomó állam az olyan, amely ártatlan polgárait kvázi büntetőtáborokba tereli, ahol oltári bunkók üvöltöznek vele, csak azért, mert valaki szerint ez kurva férfias dolog? Tessék vonzóvá tenni a szakmát, megfizetni a profikat, akik önként vállalják a katonásdit. Még büszke is leszek rájuk. Teljes szívemből.
Szólj hozzá