2005. feb 26.

írta: korbelygyorgy

Érdekes történet ez a Fiala-MSZP-Napkelte sztori. Ma reggel az érintett felek összeültek a stúdióban, azaz Fiala János, Bánó András (aki műsorvezető volt az említett kijelentéskor) és Kocsi Ilona, a másik kérdezőtárs. A riporter Verebes István volt és beült Gyárfás Tamás producer is. A dolog azért volt érdekes, mert puhány módon nem tudtam állást foglalni, kinek van igaza. Mert Fialától tényleg f*szság volt ez a kijelentés (márminthogy Hajrá MSZP), de nem ítélem el, mert ő egy különc, és biztos vagyok benne, hogy nemigen illik bele abba az egyre ellenszenvesebb szoclib médiaelitbe, ami - hmmm, hadd ne írjak inkább neveket... - közhelyesen szólva a vízcsapból is folyik Napkeltétől ATV-n keresztül a Heti Hetesig. Tehát hülyéskedett, s tette ugyanezt a szombati műsorban is, számomra szimpatikusan.
Igaza van persze a Fidesznek is, hogy ne lenne igaza, ha a párt kommunikációs akárkije lennék, én is lecsaptam volna rá, mert közszolgálati tévében ilyet ne mondjon senki. Megjegyzem, még a Hír Tévében sem mondják, hogy Hajrá Fidesz - csak gondolják és mutatják. De ők megtehetik, mert egy magántévéről van szó, más kérdés, hogy ezzel a hitelességüket kockáztatják - ezáltal a tulajdonosok pénzét.
És persze igaza van Gyárfásnak is, akinek van ez a tévéje, ami már sok mindent megélt, és sajnos ahhoz, hogy meg is maradhasson, nagyon sok kompromisszummal kell együtt élnie saját adó híján. Ahhoz képest tisztességes volt, hogy nem akarta Fialát és Bánót azonnal kirúgni, viszont kénytelen volt elhatárolódni tőlük.
Fialának volt egy nagyon érdekes kijelentése, és itt van a dolog kulcsa szerintem (szabadon idézve): "baj van azzal az országgal, ahol én médiafenegyerek lehetek".  Én is  így látom: a jelen körülmények, a politikai és a médiaelit hihetetlen alacsony színvonala tehet róla, hogy egy ilyen szerencsétlen kijelentés téma lehet, holott mindenki nagyon jól tudja. Nem Fiala János a manipuláció élharcosa Magyarországon, hanem azok a médiagenyák (c) Csiszár Jenő), közírók, politológusok, újságírók - és most megint hadd ne mondjak neveket -, akikre elég ránézni és megszólal az agyunkban a dübörgés: Hajrá MSZP, hajrá Fidesz, hajrá teli zseb.

Szólj hozzá