2005. júl 04.

Utóhang

írta: korbelygyorgy
Utóhang

Jöjjön hát akkor gyorsan egy Wan2-összefoglaló. Induljunk el azon a nyomvonalon, amin a  közvélemény is követte a fesztivált.

Eső: én csak reggel nyolckor szembesültem vele, ugyanis idejekorán, hajnali fél kettőkor visszavonultam a szállásomra, a helyi főiskola vendégházába, merthogy elég fáradt voltam, tekintve, hogy fél hatkor keltem és mégiscsak bringával érkeztem. Akkor már hat órája esett, de gyakorlatilag nem hagyta abba több mint 24 órán keresztül, azaz a fesztivál végéig. A fiúk - pontos számokat idézek, most kaptam a háttérinfókat az összefoglaló jelentéshez - 600 bála szalmát, két teherautó fűrészport és húsz köbméter homokot szórtak el, a közönség ovációja mellett. Az Anthrax menedzsere nem akarta bevállalni a fellépést balesetveszélyre hivatkozva, a koncertet végül megtartották, hatalmas sikert aratva persze. Mindezek ellenére mintegy 11 ezer néző volt jelen, s alig néhány százan csomagoltak össze csak. Nagyon remélem, hogy senki nem fázott meg a beázások és egyéb természeti csapások miatt.

Gyurcsány: Profi az ember, na. Először elég torgyánosra vette a figurát, olcsó bratyizásnak tűnt a bevonulása, zajban, félig komoly, félig ironikus huhogás közepette. Hazaárulózás, ilyesmi nem volt, de demagóg kérdések annál inkább, de ez egyértelműen borítékolható volt. Végül elérte azt, ami minden szónok álma: rá figyeltek, elfogadták az érveit, úgy tűnt, jól érezte magát.
Nem tudni, hogy ez a fajta megjelenés szolgálja-e azt a célt, hogy a fiatal értelmiségieket megnyerjék, mindenesetre jó visszahangja lett/lesz a fesztiválhakniknak, tele volt újságíróval, fotóssal, tévéstábbal a sörsátor.

Sáskarádió: Az úgy volt, hogy Prixi barátom és csapata tavaly Hegyalján indították először ezt a belső fesztiválrádiót, ami nagyon megtetszett a menedzsmentnek és elhívták őket Mezőtúrra is, igazi fésületlen, civil közösségi rádió menetrendekkel, sztárinterjúkkal, közérdekű információkkal, programajánlóval, őszinte beszélgetésekkel stb. Ebben nyilatkoztam én szombaton, merthogy beharangoztuk a Zöld Sátor programját, amelyben hogy, hogy nem két blogos téma is lesz: az egyik Váradi Ferivel, Szakács Béla "édesapjával", a másik Nyírő Andrással, akit az Internetto tízéves évfordulója alkalmából hívtam meg, de kikerülhetetlen lesz a GoldenBlog megvitatása is, ahol András zsűritag. S mivel a két sáskás csaj szintén blogol (szégyellem is magam, mert elfelejtettem a címet...), erre a témára terelték a beszélgetést, okos kérdések, talán nem túl buta válaszok - kár, hogy nem rögzítették a srácok a beszélgetést.

Koncertek: sajnos megnézni nem sikerült mindent, amit akartam, de azért pénteken elég sok okosságot láttam: Insipid, Amorf Ördögök, Colorstar, SUV (angol dj.), Pop Art Market, Hooligans (ezt csak a nagyszínpad technikai adottságai miatt, sajna ez volt a főzenekar ezen a napon...), Besh'O'Drom... S a hiánylista: Anima Sound System, Belga, Kowalsky meg a Vega, Freestylers, Anthrax
.
Szólj hozzá