2006. jan 28.

Opera Mini

írta: korbelygyorgy
Opera Mini


Kisebb mobilforradalomnak tartom a héten debütált Opera Mini mobilböngészőt, amit végre sikerült - kedvenc szolgáltatóm segítsége nélkül, merthogy nem sokra mentek vele szegénykéim - feltelepítenem. Nekem mindenképpen az, merthogy nem vagyok okostelefon-tulajdonos, még mindig a jó kis akciós SE Z-600-ast nyűvöm, s nem is kívánok váltani, amíg nem lesz olyan 3G-s szolgáltatás errefelé is, amit értelmes célokra tudok használni, nem Barátok közt szappanoperát nézni mobilon vagy online Quake-et játszani Sri Lankán karitatífv tevékenységét végző Cs. Sanyi barátommal.  Hanem mondjuk olcsón netezni vagy olyan dolgot művelni, amire most még nem is gondolok.
Az Opera Mini végleges verziója a héten jelent meg. Alapvető funkciója az, hogy a korábbi kiadású, de már javát futtató és természetesen wapos vagy 3G-s mobilokon lehetővé tegye a böngészést. Letöltése végtelenül egyszerű: weben, wapon és sms-ben is meg lehet rendelni, persze az adott telcsire szabottan. A mindössze 65 k-s progi feltelepül a készülékre is indulhat is a böngészés. Ez mondjuk nekem nem sikerült elsőre, szegény pannonosok útmutatásától sem lettem okosabb, végül kikísérleteztem, hogy mit kell átírnom a beállításokban - igaz, ha a klasszikus wapot akarom használni, akkor a "net" szócska helyett ismét a "wap" kifejezést kell beírnom, de ennyi kompromisszum belefér. Cserében viszont bárhol, bármikor utána tudok nézni dolgoknak mondjuk várakozás közben, nem kell a wap-tartalomszolgáltatók szegényes információira hagyatkoznom.
De nem csak passzív hírfogyasztásra alkalmas a dolog, például a fórumba már írtam is róla egy bejegyzést .Blogolni még nem próbáltam, és persze sok minden még hátra van, mindenesetre bátran merem mindenki figyelmébe ajánlani a programot, akinek telefonja a fenti paraméterekkel bír.

Szólj hozzá