2006. már 05.

A "díszszoci"

írta: korbelygyorgy
A "díszszoci"

Pásztor Tibor nincs rászorulva arra, hogy megvédjem, azonban nem lehet szó nélkül hagyni azt, ami történt. Egyrészt, mert egy (we)barátról van szó, bringás sporttársról, másrészt pedig azért, mert Rogán Antal - aki szintén ötödik kerületi képviselő - tudta jól, hogy Pásztor egy delegáció tagjaként Torockóra utazott, így tehát a tegnapi bejelentés időzítése semmiképpen nem nevezhető nagyvonalúnak, hiszen - roaming ide vagy oda - ez alaposan megnehezíti a reagálási lehetőséget - lásd RTL híradó: "a frakcióvezető nem kívánt nyilatkozni".
Én hosszú ideje, talán a kezdetektől, viszonylag rendszeresen olvasom Tibor webnaplóját (sőt, ha lenne rss-e, még sűrűbben tenném sorry, van neki, tévedtem:)), kedvelve annak stílusát és tiszteletben tartva az általa képviselt, tőlem kissé eltérő felfogást (egyébként érdekes módon, igen pici az a különbség, éppen ezért nem én vagyok az egyetlen, aki csodálkozik: mit keres ez a fazon a szociknál?).  Szóval olvasva a blogját a hülyének is egyértelmű, hogy Tibor büszke zsidó indentitására, mi több, bizonyos zsidó hagyományok ápolásáról is rendszeresen beszámol. Az idézett "díszzsidózás" tehát semmiképpen nem emlegethető egy lapon Zuschlag János valóban felháborító megnyilvánulásával, szerintem egy - talán nem a legszerencsésebb - publicisztikai fordulatról van szó. Félő egyébként, hogy mivel párton belüli nonkonformista került célkeresztbe, a békésség kedvéért az MSZP is kifarol mögüle.
Mindenesetre sajnálom a Fideszt, ha ez volt számukra a nagy hétvégi kommunikációs durranás, én ugyanis a politikai váltógazdálkodásban hiszek. Tegnap egy barátommal - aki képben van ugyan a közélet dolgait tekintve, de nem napi szinten, a marketingkommunikációról fogalma sincs, s inkább fideszes mint szoci - beszélgettünk, s ő arra a megállapításra jutott, hogy a Fidesz nem is akar nyerni, mert ez a kampány hibát hibára halmoz.
S ezen talán még a Nagy Durranás sem segíthet.
Szólj hozzá