2006. okt 02.

A meglepetések éjszakája

írta: korbelygyorgy
A meglepetések éjszakája

Ma száguldó riporter voltam, akárcsak az országgyűlési választások első fordulóján: csináltam egy jó nagy kört a megyében és bejelentkeztem több településről, persze többnyire erőltetett fordulatokkal, hiszen tényleges adat mindenhol csak a részvételi arány volt, kiegészítve egy-egy helyi életképpel. Aztán jött a meglepetés, az urnabontás után: gyakorlatilag minden általam vélt papírforma borult, úgyhogy ha egyszer lesz a magyar tippmixen politika, ne engedjen senki a közelébe! Hol is kezdjem?

Ma száguldó riporter voltam, akárcsak az országgyűlési választások első fordulóján: csináltam egy jó nagy kört a megyében és bejelentkeztem több településről, persze többnyire erőltetett fordulatokkal, hiszen tényleges adat mindenhol csak a részvételi arány volt, kiegészítve egy-egy helyi életképpel.

Aztán jött a meglepetés, az urnabontás után: gyakorlatilag minden általam vélt papírforma borult, úgyhogy ha egyszer lesz a magyar tippmixen politika, ne engedjen senki a közelébe! Hol is kezdjem? Talán a megyeszékhelyen: 16 év után távozik Pap János, Békéscsaba polgármestere, akivel volt módom rövid interjút készíteni, hát szomorú történet: gyakorlatilag nem tudja, mihez fogjon, hiszen eredeti szakmájából, az építészetből kiesett. Ugyancsak meglepetés Tótkomlós: korábbi jegyzők harca volt a helyi választás: Gyivicsánné Szenczi Irén egykori jegyző volt négy évig Závada - azaz Jadviga - városának polgármestere, most pedig egy másik volt jegyző, a fideszes Sztakó József verte meg.

Még döbbenetesebb Nagyszénás: itt Czeglédi Mihály jelenlegi polgármester csupán a negyedik helyen végzett, amit abszolút nem értek, egyáltalán nem jellemző, hogy hivatalban lévő normális polgármester 11 százalékot kapjon két ciklus után, ami nem is nevezhető sikertelennek. Vagyis van egy neuralgikus pont, a fürdő, gondolom azért büntették meg, mert az egykor jóhírű létesítmény ott áll kihasználatlanul, Gyopáros, Tótkomlós, Gyula és Békéscsaba árnyékában nem igazán van, aki pénzt merne fektetni bele.

S persze itt van Orosháza, ami azért speciális, mert itt élek, és hosszú ideig orosházi térségi tudósító voltam egy már nem létező napilapnál. Nem is tudom, mit írjak erről, megtörtént az ami szinte elképzelhetetlen volt. Azért vagyok bajban, mert szigorú kritikusa voltam talán kezdettől Fetser Jánosnak, akit Németh Béla - helyi mértékkel - elegánsan megvert. Tiszteltem - és tisztelem - vezetői képességeit, lényeglátását, viszont mindig is elutasítottam antidemokratikus ténykedését, az általa kiépített már-már hűbéri rendszert, a kézivezérlést, a manipulált helyi sajtót, az ellenfelek kemény, olykor egzisztenciális sakkban tartását. Voltak és vannak itt korrupciós vádak is, ezekről fegyelmezett, liberális, demokrata sajtómunkásként nem tudok mit mondani, bizonyítékok nélkül csak híresztelésnek tekintem őket, igyekeztem a fórumról is mindig legyilkolni az ilyen irányú megjegyzéseket, utalásokat.

Izgalmas idők következnek a városban, igaz, én csak itt alvósként tartozom ide, illetve adófizetőként. Csak olyan közhelyekkel tudok jönni, hogy bízom az új városvezetés bölcsességében, de óvakodom azoktól a sértett emberektől, akik 12 év után elégtételt akarnak.

Kedves új elit, jó munkát, de az őrkutya továbbra sem alszik!

Szólj hozzá

valasztas oroshaza fetser nemethbela