2006. dec 31.

Magyarorszáááág

írta: korbelygyorgy
Magyarorszáááág

Nem igazán szívesen megyek én bele abba, hogy a Szeretem Magyarországot klubnak van-e értelme vagy nincs. Annyi bizonyos, hogy többségében általam és remélem, nagyon sokak által kedvelt "jófejek" hoztak össze egy kvázi népfrontot, am felül akar emelkedni a pártpolitikán. Csakhogy az első nagyszabású akció egy kicsit balul sült el, szó szerint: mintha egy kicsit a fennálló felé kacsintanának a jófejek azzal a képeslapkampánnyal, aminek célja a társadalmi konszolidáció megerősítése. Nem beszélve az itt látható - szerintem giccses - videóról, ahol a magyar zenei krém -, számomra egyébként teljesen érdektelen előadókkal - sorakozik fel kiegészülve a showbiznisz által beszippantott Ruzsa Magdival és Csipával (Hooligans), a többiek mind tagjai a belterjes zenei elitnek Bródytól Charlie-n, Keresztes Ildikón, Somlón át egészen Zoránig.

Nem igazán szívesen megyek én bele abba, hogy a Szeretem Magyarországot klubnak van-e értelme vagy nincs. Annyi bizonyos, hogy többségében általam és remélem, nagyon sokak által kedvelt "jófejek" hoztak össze egy kvázi népfrontot, am felül akar emelkedni a pártpolitikán. Csakhogy az első nagyszabású akció egy kicsit balul sült el, szó szerint: mintha egy kicsit a fennálló felé kacsintanának a jófejek azzal a képeslapkampánnyal, aminek célja a társadalmi konszolidáció megerősítése. Nem beszélve az itt látható - szerintem giccses - videóról, ahol a magyar zenei krém -, számomra egyébként teljesen érdektelen előadókkal - sorakozik fel kiegészülve a showbiznisz által beszippantott Ruzsa Magdival és Csipával (Hooligans), a többiek mind tagjai a belterjes zenei elitnek Bródytól Charlie-n, Keresztes Ildikón, Somlón át egészen Zoránig.

Öten azonban nem kértek ebből a kampányból, nagyon helyesen, hiszen a konszolidációnál is fontosabb elv a demokrácia és a jogállamiság, azaz, ahogy az egyik kilépő, Schiffer András fogalmaz: Az eredeti kezdeményezés - tehát egy klubféle a párbeszédre - egy nemes gondolat. Az őszödi beszéd, majd és főleg a X.23.-i rendőri fellépés kapcsán azonban nincs mód a mismásolásra. Ráadásul a "békés többség" kontra "békétlen kisebbség" szembeállítás túlságosan egybecseng az elmúlt két hónap kormányzati kommunikációs irányával.

A további kilépők: Lovasi András, Brády Márton, Dénes Balázs és Szombathy Pál - ez utóbbi különösen kedves meglepetés számomra, én azt gondoltam, hogy a Magyar Hírlap exfőszerkesztője, a Magyar ATV korábbi fapados műsorainak vezetője a szoclib értelmiséghez tartozik - lám, lám, hiába küszködöm ellene, én is hajlamos vagyok a skatulyázásra...

Szólj hozzá

elkurtuk szeretemmagyarorszagot