2009. dec 22.

SP, a twitterarc

írta: korbelygyorgy
SP, a twitterarc

SP nyerte meg a Yamm.hu twitterarcversenyét - no, ez olyan mondat, ami tavaly ilyenkor a nyerte és a twitter kivételével nem sokat mondott volna nekem és még nagyon sokaknak.

De a megfejtés mára világos: SP (Éder Krisztián) egy fiatal tinisztár, akinek a nevét én is csak néhány hete hallottam először, amikor fellépett valami helyi plázabulin és a célcsoport őrjöngött érte.

A Yamm.hu pedig egy szintén közelmúltban indult szolgáltatás, ami egész komoly célokkal vágott neki a Twitter népszerűsítésébe és mitagadás, ezt sikeresen is csinálja. Mindjárt itt van a misszió fő sodrása: bemutatja a twitterező hírességeket, akik közt van egyébként normális, szalonképes művész is és persze ott vannak a média által generált alkalmi senkik. A twitterarcverseny pedig egy néhány hete indított promóciós akció, amely egy kicsit megmozgatta a csiripelő közösséget, egyébként korrektül és színvonalasan.

Nem mondom, hogy SP a senkik közé tartozik, mindenesetre ő egy olyan területén lakozik a showbiznisznek, amit én még informálisan sem fogyasztok. Az tény, hogy a fiú már nem csak a színpad előtt tud mozgósítani tömegeket, hanem egy ilyen twitterversenyen is (igaz, itt csak 336 szavazatot gyűjtött, ami azonban ebben a szcénában már komoly számnak számít, különösen annak fényében, hogy Hírbehozó 227-et kapott).

Ez azt jelenti, hogy a Twitter elhagyta belterjes, úgynevezett geek jellegét, s ha még nem is intézményesült, de elindult a popularitás felé, akárcsak annak idején a blogok, melyeknél az áttörést szintén az jelentette, hogy a női portálok oldalvizein megjelentek az első ismert bestiák akkor még webnaplónak mondott irományai.

Ja igen, a versenyre én is regisztráltam magam, icicipicit kampányoltam is itt a blogon, játszásiból, s bár a top 50-ben nem szerepelek (ahová tíz ponttal már fel lehetett kerülni), kilenc szavazatom nekem is volt, legalábbis a múlt heti adatok szerint. Úgyhogy mindenkinek köszönöm a voksokat és a követést, szám szerint 185 júzernek a jelen állás szerint.

Szólj hozzá

twitter sp twitterarcverseny yammhu