2011. feb 17.

Interjú jegyzetfüzet és kávé nélkül

írta: korbelygyorgy
Interjú jegyzetfüzet és kávé nélkül

A múlt héten én voltam a hét embere-felelős a napilapnál, azaz az én javaslatomat fogadta el a lapmenedzsment. Ez pedig Korcsok Zoltán, az iPONt International ügyvezetője, akinek nem lenne meg, az a cég, amely szemüveg nélküli 3D-szoftvert fejleszt, most jöttek haza Las Vegasból, ahol sikeresen szerepeltek, hamarosan nagy üzletek köttetnek náluk - szóval kell-e jobb hét embere egy csomó helyiérdekű művészféle közé?

Úgy döntöttünk Korcsok Zolival, hogy ez egy webkettes interjú lesz, jegyzetfüzet és kávé nélkül, már csak a fizikai távolság miatt is. (Az igazsághoz hozzátartozik, hogy Zolival korábban dolgoztam együtt, sőt a részletes CV-mben benne is van az iPONt, ugyanis 2003-2004 körül dolgoztam nekik, sőt volt tartalomfejlesztési vezető feliratú névjegykártyám is, ami azt jelentette, hogy a cég által összeszögelt céges honlapok szövegeit írtam, szerveztem, illetve segítettem az adminokat a feltöltésben).

Persze 2011-ben már nem olyan nagy durranás egy megosztott Google Docs fájlban kérdéseket feltenni (emlékeim szerint az Oroscafénak is így nyilatkoztam pár hónapja), majd a válaszok megérkezése után pontosítani, átírni, újabbakat feltenni, egyeztetni stb., mégiscsak szokatlan formája ez a hagyományos jegyzetelős-magnós, rosszabb esetben telefonálós anyagfelvételnek, majd idegesítő, lépésről lépésre történő visszahallgatásnak.

Persze, manapság készülnek interjúk e-mailben, olykor valamilyen csetprogrammal, de ezek sem az igaziak, hiszen az előre elkészült panelkérdések kizárják a beszélgetést.

Ami természetesen nem azt jelenti, hogy ez az üdvözítő út, jómagam az elmúlt közel két évtizedben sokféle módszert kipróbáltam. Sőt, azt sem állítom, hogy ez a legjobb. Inkább öröm volt, hogy valakivel lehet így is interjút készíteni.

Szólj hozzá

3d beol békés megyei hírlap ipont korcsok zoltán