2012. aug 24.

Pokolba tart... a bringa

írta: korbelygyorgy
Pokolba tart... a bringa

Van az a helyzet, amikor nemet kell mondani egy jó bringázás ígéretére, hiába van minden együtt a tekeréshez: szabadidő, kedv, motiváció (esetemben az őszi Tisza-tó túrán topon lenni). Egy tényezőt ugyanis ma nagyon kihagytam, ez pedig az időjárás, jelesül a dögmeleg.

Hát én nem mondtam nemet, sőt annak ellenére befejeztem a "Tekerjünk abba a Békés megyei városba, ahol még nem tekertünk"-projektet, hogy már 20 kilométer körül, Újkígyós-Szabadkígyós táján gyanakodni kezdtem, hogy ez pokolibb lesz, mint egy átlagos nyári tekerés. Kánikulában bicikliztem már eddig is, de azért nyeregben elviselhetőő a hőség, hiszen jár egy kis levegő, illetve az öltözék is lehetővé teszi a test megfelelő szellőzését.

Kivéve ma, amikor gigaforró szelet hordott a szél is, ráadásul ezek az alföldi utak nem arról híresek, hogy fák övezik őket. A legdurvább a Szabadkígyós-Kétegyháza közötti rész, ami igazi sivatagi élményt jelentett, szerencsére voltam olyan dörzsölt, hogy volt a hátizsákomban másfél liter víz, amit folyamatosan utántöltöttem.

Az immár meghódított Békés megyei város egyébként Elek volt, ahol még kocsival sem sokszor jártam, talán egy-két alkalommal, éppen ezért ott ebédeltem is: Steve's Szendvicsbárjában kitűnő hot dogot és áfonyás palacsintát ettem. Az útvonal pedig: Telekgerendás, Újkígyós, Szabadkígyós, Kétegyháza, Elek volt, majd hazafelé a Gyula-Békéscsaba irányt választottam, mert mindvégig a Póstelek és Lencsési út közti ligetes kerékpárút lebegett lelki szemeim előtt.

Az egy híján nyolcvan kilométeres utat természetesen épen és egészségesen úsztam meg, amiért hálával tartozom az égi hatalomnak, természetesen én is tettem róla: tíz kilométerenként hűtés egy utcai kútnál, sőt az utolsó etap előtt még a biciklit is lemostam Békéscsabán a Szarvasi úti önkiszolgáló mosóban, hadd hűljön szegényke, meg aztán rá is fért.

Most itthon gubbasztok a sötét, hűvös nappaliban és azon szörnyűlködöm, hogy a hülye kutya mi a francért akar kimenni ebbe a kutyamelegbe.

(A címbeli utalás biztosan leesett, de ha túl fiatal vagy és/vagy nem rocker, akkor itt a magyarázat)

Szólj hozzá

bringa hőség