2012. sze 07.

Androidő 2.0

írta: korbelygyorgy
Androidő 2.0

Mivel a Sony Ericsson Xperia X8-as okostelefonom augusztus elején megadta magát, és egyébként is jogosult voltam a Telenornál egy új készülékre, a héten lecseréltem a privát mobilomat.

Tekintettel a bennünket is erősen sújtó gazdasági világválságra és a jó tesztekre, eredetileg a Telenor One Touch elnevezésű készülék mellett döntöttem. Ám aznap, amikor bementünk a szaküzletbe, kiderült: ez a készülék már nincs forgalomban, de van helyette két vadiúj Telenor One Touch (azaz Alcatel One Touch), ráadásul a korábbi kedvező kondíciókkal, vagyis nulla forintért, persze megfelelő tarifa mellett, mégpedig a C, illetve az S jelű telók.


Alapvetően megelégedtem volna a C-vel, hiszen ez is nagy-nagy előreugrás a 2.1-es, 3 inches Xperia után, ám amikor megláttam az S-t, tudtam, hogy ez kell nekem. Nagy szerencsémre Erika tarifacsomagjára, rendkívül olcsón adták, neki pedig sokkal jobban bejött a C, így lényegében fillérekért (egy Samsung Galaxy III vagy Note kb. tizedéért) hoztuk el a két telefont,


Most először fordult elő, hogy tesztolvasás nélkül, lényegében vakon hoztam meg egy két évre szóló mobiilos döntést, de úgy tűnik, nem bánom meg. Legalábbis a kétnapos tapasztalatok erre utalnak, amelyek ismertetésébe én most nem is bonyolódnék bele, itt van például ez a teszt.

Az Android-élmény két éve még elég fapados volt, az Xperia X8 az 1.6-os verzióval indult, majd 2.1-re frissült, de itt meg is állt a tudomány. Ami nem is zavart volna, ha nem szembesülök vele, hogy lényegében minden fontosabb alkalmazás a Froyónál, azaz a 2.2-es verziónál kezdődik (ezzel igazán a tabletünk tavaly őszi birtokba vételekor találkoztam, meg persze akkor, amikor az Google Play áruházban egyre több cuccnál kaptam a hibaüzenetet, hogy a készülékemre nem telepíthető az adott alkalmazás), jöjjön tehát az új időszámítás.

Elvileg két év múlva ugyanígy gondolkodom majd a One Touch-ról is, azonban most nagyobb esélyem van a technológiával együtt haladni, mivel azt olvastam a facebookos rajongói oldalon, hogy szeptember végéig elvileg jön az Ice Cream Sandwich, azaz az Android 4.0.


Szólj hozzá

mobil telenor android one touch