2014. már 05.

Mocskos idők - katonablog napról napra

írta: korbelygyorgy
Mocskos idők - katonablog napról napra

Még mindig Ferihegy, egy kicsit másként: megtaláltam Dvorszky határőr blogját, melyet talán nem is nagyon kell bemutatni, hiszen a tavalyi Goldenblogon harmadik lett a szakmai zsűri listáján.

Pontosabban nem is én találtam rá, hanem ő talált rám: hozzászólást írt egy korábbi ferihegyi posztom alá, én pedig azóta bele-beleolvasok a surrano.blog.hu-n található blogba, ami szerintem annak is remek olvasmány, akinek fogalma sincs arról, hogy mi volt az a kényszersorozás. Az csak hab a tortára, hogy ha egy korosztályba kerülünk, biztosan jó haverok lettünk volna, mert mind a katonásdiról, mind egyéb dolgokról egyformát gondolunk, például ott van a főoldalon a Mocskos idők című Európa Kiadó szám, ami nekem is nagy kedvencem. Mi több, az ő csaját is Editnek hívták, akárcsak akkoriban az enyémet. 

De nem kerültünk egy korosztályba, mert én 1984 februártól 1985 augusztusig katonáskodtam, ő pedig 1986 novemberében vonult be.

 

A hőskorban még gyakorlat volt, hogy a bloggerek egymás oldalait rendszeresen idézték, ajánlották, blogrollba illesztették - mára ezt kiváltotta a közösségi megosztás különböző platformokon, ami természetesen meg is történt, ám mindenképpen fontosnak tartottam, hogy megszülessen ez a poszt is.

A blog nem csak a témája miatt különleges, hanem a technikája miatt is: Dvorszky sorstárs naplót vezetett katonaévei alatt, melyet közel három évtized után elővett és lényegében napról-napra rögzíti az akkori történéseket.

Sajnos én soha nem voltam nagy naplóíró, így ez a fajta blogolás az én életemből kimarad, pedig milyen vicces lenne I. E. (internet előtti) életem valami kevésbé unalmas időszakát napról napra kiragasztgatni egy erre a célra létrehozott blogfelületre. Kifejezetten bosszant, hogy a rendszerváltás éveiben nem írtam le napi szinten a helyi történéseket, most 25-26 év után lenne csodálkozás és nem csak helyben, sajnos (vagy nem sajnos) akkoriban inkább a mozgalmas közösségi életet választottam, amely bizony sok esetben nem csak a korhadt rendszer tégladarabjainak amatőr odébbhajigálásáról szólt, hanem a sűrű rock and roll életformáról is.

Szólj hozzá

ferihegy