2003. aug 06.

írta: korbelygyorgy

Engem is elkapott a retró filing, nem csak a Filmmúzeum csatornát :-) Régi albumokat digitalizálgatok az irodában mp3-ba (hmm, na jó, van amit már más digitalizált be, ha ez nem számít önfeljelentésnek), és mos felváltva szól két kb. tíz év ezelőtti album, a Kispál és a Borz Ágy, asztal, tv, illetve a P. Mobil Ez az élet Babolcsay néni című albuma. Mindezek persze ég és föld, ha azt nézzük, hogy az utóbbi inkább az "őszinte, kőkemény" kategóriába tartozik, igaz, talán az egyetlen hiteles ebből a poszt-Deep Purple korszakból, ráadásul a Babolcsay néni album már a visszatérés jegyében jelent meg. A lemez egyébként nagyon jó, nekem bejön, ahhoz képest, hogy nagyon nagy kár volt újra összeállnia ifjúkorom nagy kedvencének, mert a korábbi legenda teljesen összeomlott, mi több, paródiává vált az egész. Nem beszélve Schuszter Lóri számomra gyalázatos politikai szerepvállalásáról a MIÉP-ben. Van egy szám a lemezen, melynek a refrénje így szól: Én már akkor csajoztam/ amikor még jó nő volt az anyátok/ én már akkor nyomultam, amikor még jó fej volt az apátok. Jót kuncogtam magamban és behelyettesítettem az apátokat Schuszter Lórira. Szóval én is még arra a Mobilra emléxem vissza szívesen, amikor még jó fej volt a Lóri. Ha egyébként ilyen irányú nosztalgiám támad, inkább megnézem kedvenc alkoholistáimat, a Tunyogi Rock Band-et. Tényleg, azt hiszem, szombaton játszanak a dinnyefesztiválon, lehet, hogy a hónom alá fogom a családom és megnézem a jó öreg alkeszokat, Tunyogit, Závodit, Kékesit, Donászit. Sajnos nem találtam a linkjüket, ami van (www.trb.ini.hu), az rossz. A képen pedig a P. Mobil látható mai formájában. A honlapon azt is olvastam, hogy megjelent a róluk szóló könyv, potom kilencezerért beszerezhető, igaz, CD-melléklet is van benne...

 

A Kispállal más a helyzet, a mai napig őket tartom az egyik legfontosabb zenekarnak idehaza, ami így van már több mint tíz éve, s ez nagyon nem jó, lásd még ezirányú sopánkodásaimat az Archívumban.

Szólj hozzá