2004. máj 28.

írta: korbelygyorgy

Hétfőn reggel indul Albániába Léna barátom. Az út szerintem repülővel, autóval vagy éppen tömegközlekedéssel is merész vállalkozás, azonban Feri két keréken teszi meg az utat, hasonlóképpen tavalyi csángó útjához. Hihetetlen teljesítmény előtt áll a srác és persze nem csak a távolság miatt. Indulás hétfőn reggel fél nyolckor a polgármesteri hivatal elől, itt lesz kb. fél óra a búcsúzkodásra és hasonlókra, utána tudomásom szerint egy kisebb kísérőcsapat is vele tart, ki a szerb határig, ki Szegedig, ki Székkutasig (én ez utóbbiak közé tartozom, hosszabb utat nem nagyon merek bevállalni, tekintve, hogy én a héten kezdtem meg a bringás szezont, meg hát az én trakingem nem egy Merida, mint az övé.

Egyébként e téma kapcsán is hadd legyen egy kis médiakritika: megpróbáltam a magam módján népszerűsíteni az utat, illetve az utazót, felhívtam hát kontaktomat az egyik kereskedelmi tévénél (na melyiknél? :-)), hogy ugyan már, filmezzék le szerencsétlent. Hát jön a válasz, hogy a szerkesztők nem találták érdekesnek a sztorit. Azon a héten tudatosan néztem az egyébként közszolgálatinak titulált bulvárműsort és hülyébbnél hülyébb, szakmailag jóval érdektelenebb témák szerepeltek. Ezzel persze semmiféle újdonságot nem mondtam. Rádiónk egyébként heti kétszer beszámol az útról telefononos bejelentkezés formájában - ha az albán hegyek lehetővé teszik ezt térerőileg -, illetve Ferit meghívtak a Hegyalja Fesztiválra egy előadásra. Vicc nélkül és legjobb szívvel mondom: remélem, el tud jönni.
Szólj hozzá