Provokatív, nem provokatív - István, a király kőszínházba költözik
Operett helyett rockopera: beköltözik a színházba az István, a király
Aki azt hitte, hogy csak egy laza hétvégi kis balhé volt az István, a király-ügy, az most nagyot téved. Közkívánatra most bekerül a kőszínházba is a "nem provokatív" István, a király, amit sajnos nem láttam és biztosan meg fogok nézni, aggályom mégiscsak van: már ezen a fronton is eljátsszuk a kettérepedést: ez a ti István, a királyotok, ez meg a mi István, a királyunk.
Egyébként meg nagyon - vagy az előző poszt szellemében: kurvára - nem tudom értelmezni ezt a provokatív színház-nem provokatív színház ellentétgerjesztést, mert hogyha e szerint mérnénk a minőséget, lényegében olcsó népszínművek szintjén lenne minden, hiszen minden korban az újító színház egyben provokatív is volt, és most nem is Ionescura meg Brechtre gondolok, hanem úgy általában minden korszak azon úttörőire, akiknek értékei később elfogadottá váltak, vagyis már nem provokáltak.
Természetesen bepótolom 20-ai lemaradásomat és megnézem az előadást annak ellenére, hogy nekem bejött az Alföldi-féle változat modernsége, ebből is elsősorban a patetikus máz lesterimózása.