2012. júl 01.

Tíz éve szűnt meg a Békés Megyei Nap/Napló

írta: korbelygyorgy
Tíz éve szűnt meg a Békés Megyei Nap/Napló

Pontosan tíz évvel ezelőtt, 2002. július elsején szűnt meg a Békés Megyei Napló, illetve jogelődje, a Békés Megyei Nap. Az évforduló nem csak az érintett kb. 50 ember számára fekete nap, hanem talán a helyi sajtótörténetbe is bekerül, mint negatív dátum.

Kapitalizmusban persze ez normális dolog, vállalkozások születnek és megszűnnek, a Nap nyolcéves története már így is csoda, hiszen a nyolcból hét év minden közgazdasági logikával szemben ment, azaz tulajdonképpen minimális helyi tőkével és a munkatársak hihetetlen lendületével maradhatott életképes a dolog egészen 2002-ig. Majd jött a tőkebevonás egy szürkegazdasági szereplővel, aki lényegében maffiamódszerekkel szüntette meg a lapot (verőemberek, lefoglalt számítógépek, miegymás...)

Mint az ilyenkor lenni szokott, az emberi sorsok sokféleképpen alakultak. Mára a csapat zöme egyébként a korábbi konkurenst erősíti, mások más csatornákon űzik a szakmát, s akadnak, akik messze elkerülték az újságírást/médiát. Az elmúlt években mindhárom halmazban szerepeltem, végül én is belekerültem a rendszerbe, igaz, nem klasszikus print újságíróként/szerkesztőként, hanem egy teljesen új szakmát kitanulva addigra: online szerkesztőként.

Amit a legnehezebb feldolgoznom azóta, hogy barátokat is vesztettem el, olyan kollégákkal kerültem fagyos viszonyba, akikre korábban felnéztem és talán ők is sokra tartottak, ám mára árulónak tartanak, mert másik csapatban focizom, igaz, teljesen más poszton.

Szólj hozzá

békés megyei nap